Archive for April, 2009

keluar dr stesen

crdt to asmar ali
hr esok aku akn ke luar kawasan..kali ini ke kuantan..smpi la hari ahad..xpn sabtu mlm aku da blk kL smula..minggu yang ckup sukar..i hate u mesin jahit!!!..kbncian terhadap jarum dan benang semakin mnebal..demm..xpe2 weeknd ney aku lepas ckup2 kecelaruan yg semakin bersawang dalm kpl otak ney..thnx god..nex week off to pulau plak..hohohoho..andaq ke perhentian..aku lwn gk..pulau pe?? tggu..hehe

btw aku akn bgtaw jwpn teka teki aku ney..da de pemenangnye..
jwpn die
bukan mesin basuh(xpanh tgk mesin basuh eyhh)
bukan enjin(aku pn xtaw mne yg rupe enjin)
bukan tiang letrik(mmg satu kaki p bukan k)
jwpn teka teki bangang aku ney adalah TRAFFIC LIGHT…
so pemenangnye da de..kpd org yg rs die jwb dgn btol tu..sila tuntut hadiah anda secepat mungkin(mengikut terma dan syarat)

nnt aku akn bg lg teka-teki yg super duper mencabar huhu
currently listening nabila | x-ray
regards
hanif ramli
freelancer
ym : hayabutsa_88
no : 1700 80 3585

Hanif Ramli's Facebook profile

Advertisements

weyhh..apa benda eyhh..

setelah lama aku tunggu nk upload pix ney..mlm ney aku upload gk..sebenarnye aku nk mnguji sejauh mana hebatnya minda anda hehe..adakah minda anda ini boley di kategorikan sebagai minda kelas pertama??..peta minda?? hmm sedikit trivia akn aku bg kt pembaca-pembaca atau penengok-penengok gmbar sekalian..hehehe..nah..tgk la gmbr ini sedalam-dalamnya..selami betul2..duduk dan fikir apakah benda alah ini..hmm bukan suruh teka saje2..actly ade hadiah misteri aku nk bg..seyes beb..aku xtipu..klu aku tipu korang bley col aku n marah2 or hentam aku eyhh hehe..

pembayang yg pertama..(pembayang tambahan akn diberikan sekiranya anda merasa sakit jiwa untuk menjawabnye)
1. lebih tinggi dari manusia normal
2.bersepah di merata tempat..kdg2 xmsok akal je bnde alah ney ade
3. if kita langgar bnde alah ney kite sakit
4. ade satu kaki
(kepada emran malek..tlg jgn jawab..begitu juga andaq..peq..n rakan serumah yg laen..korang jwb..siap!)

currently listening ramlah ram | diam diam jatuh cinta
regards
hanif ramli
freelancer
ym : hayabutsa_88
no : 1700 80 3585

Hanif Ramli's Facebook profile

..tah la..

almost 21 tahun dah hidup dekat muka bumi tuhan ney..alhamdulillah..aku berdoa kepada tuhan agar di pnjangkn umur dan dimurakan rezeki..xde pe sebenarnya yg aku nk bebelkan..hanya.. melahirkan rs tidak puas hti kepada insan-insan seperti dibawah

::terlalu selfish-aku xnafikan pntingkn di sndiri perlu..tp klu da melampau..

::sembang nk up..owh demm..owh aku best..aku terer..knowldge aku tggi..(klu dlm photography..camera aku best..camera ko kodik je..lens aku gempak..aku bli barang mhl..| mostly yg aku dgr ayt2 yg berbau begitu..hasil lensanye cm pe je..pix aku msih lg mcm biase..msih blajar..dperingkat msih belajar..tiada ape nk di bangga kn..
anda mahu pujian???
mahu diangkat sbgi org pling terer???
mahu diangkat sebagai manusia best???
anda begitu dahagakan pujian???? silakan..nmun anda bukan seorang manusia yg normal jika tidak boleh mnerima kritikan atau komen2 yang membina INGAT komen yg membina..bukan HENTAMAN yg membabi buta tanpa mnyedari bahawa anda masih lg berhingus..

“gmbr xde kne mngena dgn cite ney”

::hipokrasi..owh god..tlg jgn bermuka-muka didepan saya..if ada yg tidak kena sila tampil kehadapan dan bercakap secara manusia yg mempunyai kemaluan..mlut lepas?? jika perkara yg ingin disampaikan itu benar..common tampil kehadapan dan bercakap sebagai seorang yg mempunyai etika hidup..

::manusia yg mnjadi lalang-tidak kukuh pertuturan yg terpacul keluar kerana di minda lain..di hati lain dan yg keluar dr mulut juga lain..katakan saja jika sesuatu itu anda rs betul..jgn takut..

::jika anda hormat saya..sepuluh kali sy akn hormat anda..hormat sebagai memenuhi norma-norma kemanusiaan..tidak susah..

sekadar carutan yang aku sndiri masih keliru..
“hidup ney mcm eyes of malaysia (skang da pindah kt melaka) xkn rs dok atas tu selame-lamenye..”
p/s cerita ini tidak ada kena mengena dgn idop aku..hanya kejadian2 cmney berlaku di depan mata aku..dan rakan-rakan yang lain

currently listening : plain white T | hate

regards
hanif ramli
freelancer
ym : hayabutsa_88
no : 1700 80 3585

Hanif Ramli's Facebook profile

apa pandang-pandang??

jgn nilai org dgn sblh mata..pndang lak jgnla pndang dr atas smpi bwh..jgn juga pndang dgn lirikan mata yg tajam..dan jgn juga pndang-pandang xbertempat..jgn juga pndang mcm nk ajak begadoh je..dan jgn pndang org dan tros nilai macam-macam..klu boleh pdang lah dgn mata hati..kerana ia lebih bermakna..
bird park
sesungguhnya bnyk bnde yg xelok yg kite akn dapat berpunca dgn mata..
p/s:aku pn sme je hukhukhuk

currently listening | estrella | ternyata
regards
hanif ramli
freelancer
ym : hayabutsa_88
no : 1700 80 3585

Hanif Ramli's Facebook profile

oh..bulan

“saya rindu kamu” kata pungguk kepada bulan yang sedang mengambang..
namun begitu bulan seakan-akan tidak mengerti apa yang dikatakan pungguk, mungkin perbezaan darjat dan masalah komunikasi menghalang percintaan mereka..namun begitu..punggung pungguk tidak pernah berputus asa kerana sentiasa mengharapkan bulan akan jatuh ke ribanya..biarla bulan suda mempunyai anak..namun pungguk setia menunggu..menunggu sehingga datang bulan bulan datang kepadanya..adakah cinta pungguk kepada bulan berbalas?? adakah bulan akan menerima cinta punggung pungguk??..nantikan kisah ini..(aku pn xtaw bile)
datang bulan

carutan malam..
regards
hanif ramli
freelancer
ym : hayabutsa_88
no : 1700 80 3585

Hanif Ramli's Facebook 

profile..)

..r a p u h..


pabila kita suda berjlan ke hadapan..perlukah kita untuk menoleh ke belakang..perlu ke kita menoleh ke belakang utk melihat pada masa yang lepas dan adakah kita akn tros berjlan kehadapan untuk melihat sesuatu yg blom pasti..adakah kita perlu melihat kedua2 skali..deria melihat aku terhad..kdg2 tkot utk melihat kehadapan utk melihat bnde yg blom pasti..
oh tuhan..berikan hambaMU ini jlan yg lurus….

currently listening | opick | rapuh
“maafkan lah bila hati tak sempurna mencintaiMU”

*aku da agk msti de komen2 cmney
1:nk melintas lihatlah kiri kanan dpn dan belakang..
2:xnk lihat tutup la mata..
3:xpn..jgn pndang belakang..
4:jln elok2..pndang depan t lnggr tiang lak..

regards
hanif ramli
freelancer
ym : hayabutsa_88
no : +6012 655 7114
+6014 842 5676

Hanif Ramli's Facebook profile

dua warna


Lihatlah sekitar alam..Dunia luas terbentang

Langit tinggi kebiruan..Pohon-pohon kehijauan..Hembusan bayu yang menyegarkan

Dengarkan di sana-sini..Beburung riang menyanyi..Berbunga aneka warna..Sumber kedamaian jiwa..Mensyukuri nikmat Maha Esa

Begitu berharga kehidupan ini..Bagi mereka yang tahu menghargai..Mengapa terdorong oleh perasaan
Kalau turutkan hati diri menjadi korban


Tiada yang dapat lari dari masalah diri..Hadapilah dengan tenang

Tiap cabaran yang datang..Atasinya dengan keimanan

Sekadar buat renungan..Untuk mu teman tersayang..Hitam putih masa depan..Sendirian menentukan..Hidup ini usah persiakan

*disebabkan cik zati komplen..aku tmbah lg 1 self potrait wahahahaha

warnailah kehidupan anda kerana walaupun hanya sedikit warna terpalit di dalam hidup anda..tersembunyi seribu satu kebahagiaan..
……senyum…….
self potrait diatas hsil dr emran malek
currently listening | shiela majid | hitam putih kehidupan
regards
hanif ramli
freelancer
ym : hayabutsa_88
no : +6012 655 7114
+6014 842 5676

Hanif Ramli's Facebook profile